Κατάθλιψη και παιδιά

Κατάθλιψη και παιδιά

Κατάθλιψη και παιδιά: Ανησυχείτε ότι το παιδί σας έχει κατάθλιψη;

Ποια είναι τα “σημάδια” και ποιος ο τρόπος αντιμετώπισης.

Κάθε παιδί μεγαλώνοντας έρχεται αντιμέτωπο με πολλές αλλαγές και νέα δεδομένα στη ζωή του. Ένα νέο ξεκίνημα στο σχολείο, η εμφάνιση της εφηβείας και η προετοιμασία για τις εξετάσεις είναι μόνο μερικές από τις πιο συνηθισμένες αλλαγές και προκλήσεις που θα συναντήσει, ανάλογα με την ηλικία του. Σε ορισμένα παιδιά, οι αλλαγές αυτές μπορεί να προκαλέσουν στρες και κατάθλιψη. Αν νομίζετε ότι το παιδί σας μπορεί να έχει κατάθλιψη, διαβάστε παρακάτω

Τι πρέπει να γνωρίζετε:

Αν έχετε μικρά παιδιά

• Είναι σύνηθες φαινόμενο τα μικρά παιδιά να αντιμετωπίζουν συναισθηματικά προβλήματα.

• Πονοκέφαλος ή πόνος στο στομάχι, επίμονο κλάμα ή δυσκολία να είναι μακριά σας, μπορεί να είναι σημάδια συναισθηματικού προβλήματος.

• Η απώλεια ενδιαφέροντος για παιχνίδι, η ευερεθιστότητα και η δυσκολία συγκέντρωσης είναι άλλα σημάδια.

• Η κατάθλιψη, ωστόσο, είναι σπάνια στα μικρά παιδιά.

Aνοσοποιητικό

Εάν έχετε μεγαλύτερα παιδιά ή εφήβους

• Η κατάθλιψη είναι αρκετά συχνή στα μεγαλύτερα παιδιά και τους εφήβους

• Τα σημεία και τα συμπτώματα περιλαμβάνουν: επίμονη θλίψη ή ευερεθιστότητα, δυσκολία στην εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων, απώλεια ενδιαφέροντος για δραστηριότητες που συνήθως απολαμβάνουν, απομάκρυνση από άλλους, συναισθήματα αναξιότητας ή ενοχής, κούραση, ανησυχία, δυσκολία συγκέντρωσης, αλλαγές στην όρεξη για φαγητό ή στον ύπνο, ανάληψη ρίσκων που κανονικά δεν θα έπαιρναν.

• Η κατάθλιψη δεν αποτελεί ένδειξη αδυναμίας και μπορεί να προληφθεί και να αντιμετωπιστεί.

Τι μπορείτε να κάνετε:

• Μιλήστε στο παιδί σας για το πώς αισθάνεται και για το αν κάτι το ανησυχεί.

• Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην ευεξία τους κατά τη διάρκεια αλλαγών στη ζωή, όπως η έναρξη νέου σχολείου ή η εφηβεία.

• Ενθαρρύνετε το παιδί σας να κοιμάται αρκετά, να τρώει τακτικά, να είναι σωματικά ενεργό και να κάνει πράγματα που συνήθως του αρέσουν.

• Αφιερώστε χρόνο μαζί του.

• Μιλήστε σε άτομα που εμπιστεύεστε και γνωρίζουν το παιδί σας, για να δείτε αν έχουν παρατηρήσει κάτι ανησυχητικό.

• Ρωτήστε τον γιατρό σας για συμβουλές. Μην καθυστερείτε να τον συμβουλευτείτε εάν ανησυχείτε.

• Προστατέψτε το παιδί σας από καταστάσεις όπου μπορεί να του δημιουργούν υπερβολικό άγχος, κακομεταχείριση ή βία.

• Εάν το παιδί σας έχει σκέψεις αυτοτραυματισμού ή έχει ήδη αυτοτραυματιστεί, ζητήστε βοήθεια από τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης ή έναν επαγγελματία υγείας. Και αφαιρέστε από το περιβάλλον του αντικείμενα όπως φάρμακα και αιχμηρά αντικείμενα.

ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ: Αν πιστεύετε ότι το παιδί σας μπορεί να έχει κατάθλιψη, μιλήστε του για το πώς αισθάνεται. Και μην φοβάστε να ζητήσετε την βοήθεια ενός ειδικού

Πηγή: Π.Ο.Υ. (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) https://www.who.int

Back to school! 8 Tips για ασφαλή επιστροφή στο σχολείο!