7 και 1 τρόποι, Πώς μπορεί το παιδί μας να απελευθερώσει την ενέργειά του τις ημέρες του εγκλεισμού
Η Τόνια Παπαμιχαήλ, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια και Υπεύθυνη των Προγραμμάτων του Πρότυπου Κέντρου Αναπτυξιακής Παρέμβασης “Ταξιάρχης” μας συμβουλεύει πώς μπορεί το παιδί μας να απελευθερώσει την ενέργεια του μέσα στο σπίτι αυτές τις δύσκολες ημέρες του εγκλεισμού.
“Οι μέρες αυτές, λόγω εγκλεισμού μας στο σπίτι, φαίνεται να είναι ιδιαιτέρως δύσκολες για κάποια παιδιά, που προ των γεγονότων της πανδημίας, λάμβαναν Εργοθεραπευτική Παρέμβαση, για λίγο ή περισσότερο καιρό, με σκοπό την αισθητηριακή ρύθμισή τους και όχι μόνο. Στο παρόν δίνονται απλές ιδέες για δραστηριότητες, εντός του σπιτιού, για παιδιά που παρουσιάζουν κυριότερα υπερκινητική εικόνα ή υποτονική εικόνα. Ο ρόλος τους είναι εξισορροπητικός και για τις 2 κατηγορίες.
Σαφώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σε παιδιά που έχουν διαγνωστεί στο Φάσμα του Αυτισμού. Βέβαια πριν απο οποιαδήποτε χρήση των κάτωθι δραστηριοτήτων, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε σε βάθος το αισθητηριακό προφίλ του παιδιού, έτσι πριν την χρήση τους, παρακαλούμε θερμά, να συμβουλευτείτε τον Εργοθεραπευτή σας, ώστε να διαβαθμίσετε την ένταση και τον ρυθμό τους.
Μπορείτε να αναμορφώσετε αυτές τις δραστηριότητες σε παιχνιδιάρικο τόνο, ώστε να εμπεριέχουν μια ευχάριστη πρόκληση για το ίδιο το παιδί.
Για παράδειγμα: ”Εσύ πόσα σκαλοπάτια αντέχεις να ανέβεις;”
Φροντίζετε κατά την διάρκεια των δραστηριοτήτων να δείχνετε σεβασμό στον ρυθμό τους. Κάποια παιδιά ίσως να μην έχουν πάρα πολύ καλή σχέση με αυτές αρχικά. Με τον καιρό θα δείτε όμως να τις συνηθίζουν και να κερδίζουν σημαντικά οφέλη σε ακολουθία οδηγιών, σε ενδυνάμωση,αλλά και σε συγκέντρωση. Καλό είναι να λαμβάνουν χώρα, ανά 3ωρο μέσα στην ημέρα. Πάμε λοιπόν να δούμε ποιες είναι αυτές:
1) Push ups στον τοίχο x 10 επαναλήψεις (για αρχή).
Περιγραφή: Στέκομαι σε όρθια στάση ακουμπώντας τα χεράκια στον τοίχο και με ενωμένα ποδαράκια ένα βήμα πίσω. Λυγίζω τα χέρια και επανέρχομαι, διατηρώντας τον κορμό μου σταθερό.
2) Push ups στο πάτωμα, αλλά με τα γόνατα λυγισμένα x 10 επαναλήψεις (για αρχή)
3) Τραμπολίνο πάνω στο κρεββάτι (αν αντέχει φυσικά 🙂 ) εκτός και αν διαθέτετε δικό σας τραμπολίνο στο σπίτι.
4) Κολοτούμπες πάνω στο κρεββάτι ή σε ειδικό στρώμα γυμναστικής, αν υπάρχει διαθέσιμο.
5) Το κλώτσημα του Γαϊδάρου
Περιγραφή: Βρίσκετε ένα σταθερό πάγκο. Ακουμπά πάνω τα χεράκια και ασκώντας πίεση ανασηκώνει τα πίσω πόδια, αναπαριστώντας το κλώτσημα του γαϊδάρου.
6) Κρέμομαι από ένα μονόζυγο (αν υπάρχει φυσικά)
7) Ανεβοκατεβαίνω τις σκάλες του σπιτιού μου.
8) Ένας σύντομος περίπατος ή/και τρέξιμο στην αυλή μας ή στον κήπο, (αν διαθέτουμε), είναι ευεργετικός.
Προσοχή: Τόσο ο συγγραφέας του παρόντος, όσο και το Πρότυπο Κέντρο Θεραπευτικής Παρέμβασης ‘Ταξιάρχης’, δεν φέρουν καμία ευθύνη σε περίπτωση τραυματισμού παιδιού ή αισθητηριακής απορρύθμισης μετά την ανάγνωση και χρήση του.Οι δραστηριότητες αυτές συστήνονται μέσα από την διεθνή βιβλιογραφία, για τους σκοπούς που περιγράφονται και λαμβάνουν υπόψη τους έναν οικιακό χώρο, ο οποίος δεν φέρει θεραπευτικό εξοπλισμό.
Οι γονείς και οι θεραπευτές των παιδιών έχουν την αποκλειστική ευθύνη, για το αν θα αποφασίσουν τελικά να τις χρησιμοποιήσουν.
Κάθε παιδί είναι μοναδικό και αυτό δεν πρέπει ποτέ να το ξεχνάμε !
Προβείτε στις ανωτέρω υπεύθυνα, αν και εφόσον σας ταιριάζουν λοιπόν και καλή σας διασκέδαση !
Να θυμάστε ότι κάθε κρίσιμο γεγονός κρύβει μέσα του και θετικές ευκαιρίες.
Μια από αυτές, ο ποιοτικός χρόνος με τα παιδιά σας, που προ των γεγονότων πιθανά να μην υπήρχε στον ίδιο βαθμό. Απολαύστε αυτή την μοναδική ευκαιρία.
Μείνετε θετικοί. Μείνετε δημιουργικοί. Μείνετε ήρεμοι.
Ευχόμαστε Κουράγιο και Δύναμη σε όλους τους Γονείς και στους μικρούς μας φίλους ! Θα περάσει και αυτό !”
Για οποιαδήποτε απορία σας βρισκόμαστε στην διάθεση σας μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου taxiarhiscenter@gmail.com.
Αντωνία Παπαμιχαήλ,
Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια
Επιστημονικά Υπεύθυνη των Προγραμμάτων “Taxiarhis”