Πανελλήνιες…στην οικογένεια! (μέρος 2ο)

Πανελλήνιες…στην οικογένεια! (μέρος 2ο)

7 χρήσιμες συμβουλές προς τους υποψηφίους, για αποδοτικότερο διάβασμα

Μετά το “Πανελλήνιες στην οικογένεια! (μέρος 1ο)” (5+1 συμβουλές για γονείς), ετοιμάσαμε και το δεύτερο μέρος του θέματος μας αναφερόμενοι πλέον στους πρωταγωνιστές μας, τους υποψηφίους.

Μας συμβουλεύει η συνεργάτιδα του Ygeia-Paidi.gr, Εκπαιδευτικός Ειρήνη Χασιώτη, η οποία με την πολυετή εμπειρία της γίνεται ειδικός στο θέμα της οργάνωσης της μελέτης, στο θέμα της ψυχολογίας των μαθητών καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας καθώς και στο θέμα της τελικής ευθείας για τις εξετάσεις.

Λίγες μέρες έμειναν για την έναρξη των Πανελληνίων. Για μερικούς μαθητές κυλούν αργά και βασανιστικά και για άλλους δε φτάνει το 24ωρο. Το βασικό, όμως, είναι να τις εκμεταλλευτούν με τον καλύτερο τρόπο για την τελευταία επανάληψη.

Γι’ αυτό προτείνω στους γονείς να εκτυπώσουν τις παρακάτω χρήσιμες οδηγίες και να τις αφήσουν πάνω στο γραφείο του παιδιού τους με τη σημείωση: «Βρήκα κάτι ενδιαφέρον για σένα, όταν έχεις λίγο χρόνο, ρίξε του μια ματιά». 

  1. Οργανώνω τον χρόνο μου
  2. Φτιάχνω ένα πρόγραμμα μελέτης του κάθε μαθήματος με τα απαραίτητα διαλείμματα.  
  3. Τα δύσκολα μαθήματα θέλουν περισσότερες μέρες.
  4. Διαβάζω τις ώρες που έχω πιο καθαρό μυαλό.
  5. Προγραμματίζω να διαβάζω τις ίδιες ώρες κάθε μέρα για καλύτερη απόδοση.
  6. Η τελευταία μέρα είναι ΜΟΝΟ για επανάληψη.

Οργανώνω το υλικό μου

  • Μαζεύω και τακτοποιώ τις σημειώσεις μου   ανά μάθημα και ανά κεφάλαιο. Ξεφορτώνομαι όλα τα άσχετα ή άχρηστα χαρτάκια. 

Οργανώνω τον χώρο μελέτης μου

  • Διατηρώ το γραφείο μου καθαρό και τακτοποιημένο
  • Όταν τελειώνω ένα μάθημα, τακτοποιώ τις σημειώσεις μου κάπου αλλού και μετά ξεκινάω το επόμενο.
  • Αερίζω τον χώρο μου.
  • Δε διαβάζω ξάπλα στο κρεβάτι.
  • Αν με βοηθάει στη συγκέντρωση, βάζω χαμηλά μουσική χωρίς λόγια.

Κάνω διαλείμματα

  • Διαβάζω 25 λεπτά και μετά κάνω 5 λεπτά διάλειμμα (σηκώνομαι αππο την καρέκλα και περπατάω, τεντώνομαι, πίνω νερό, παίρνω βαθιές ανάσες. Μετά από  2 ώρες  

(έχω ήδη κάνει 3 παύσεις) σταματάω για  15-20 λεπτά για ένα μικρό υγιεινό snack, χυμό κτλ.

  • Προγραμματίζω μέσα στη μέρα ένα μεγάλο διάλειμμα για φαγητό, ξεκούραση ή μια μικρή βόλτα. Ο φρέσκος αέρας και η κίνηση θα καθαρίσουν το μυαλό μου.

Δεν ασχολούμαι με άσχετα πράγματα

  • Όταν διαβάζω, βάζω το κινητό στο αθόρυβο και μακριά μου.
  • Ζητάω ευγενικά από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας να μην κάνουν φασαρία.

Κάνω σωστή διατροφή

Η σωστή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου. Όταν το στομάχι μου είναι βαρύ, δε μπορώ να συγκεντρωθώ και έχω και υπνηλία.

  • Τρώω μικρά, υγιεινά και τακτικά γεύματα για να έχω ενέργεια.
  • Λίγη μαύρη σοκολάτα κάνει καλό στη σκέψη και απομνημόνευση!
  • Πίνω πολύ νερό. Η αφυδάτωση προκαλεί πονοκεφάλους και ζαλάδες.
  • Αποφεύγω τους πολλούς καφέδες και τα ενεργειακά ποτά. Δημιουργούν υπερένταση και τελικά με αποσυγκεντρώνουν.
  • Παίρνω συμπληρώματα Ω-3 λιπαρών οξέων που βοηθούν τη μνήμη, τη διάθεση και τη συγκέντρωση.

Κοιμάμαι καλά

  • Δεν κάνω χαζοξενύχτια στην τηλεόραση, το κινητό ή τον υπολογιστή.
  • Δεν ξενυχτάω διαβάζοντας.
  • Κοιμάμαι νωρίς και εκμεταλλεύομαι το πρωινό ξύπνημα.
  • Έτσι προγραμματίζω τους βιορυθμούς μου, γιατί οι Πανελλήνιες είναι ΠΡΩΙ!
  • Εννοείται ότι το προηγούμενο βράδυ από την κάθε εξέταση δεν ξαγρυπνώ!

Ασκούμαι

  • Πάω 30 λεπτά για μία μικρή βόλτα στη γειτονιά παρέα με κάποιον φίλο.
  • Κάνω 30 λεπτά αερόβια γυμναστική στο σπίτι.

Η άσκηση

  • μειώνει το άγχος και εκτονώνει την ένταση
  • βοηθάει τον εγκέφαλο να μαθαίνει και να συγκρατεί πιο εύκολα πληροφορίες
  • εξαφανίζει τα συμπτώματα της κατάθλιψης
  • με κάνει πιο χαρούμενο και δυνατό
  • με κάνει κορμάρα (έρχεται και καλοκαίρι!)

Καλό και αποδοτικό διάβασμα!

Χασιώτη Ειρήνη

Εκπαιδευτικός – Χημικός MSc

Εξωτερικός συνεργάτης ΕΚΠΑ

Θα την βρείτε σύντομα στο homeschooling.gr με περισσότερες πρακτικές συμβουλές για αγχωμένους γονείς τρελαμένων παιδιών και εφήβων!