You are currently viewing Τασούλα Τσιλιμένη “Το φως μιας λαμπάδας ζεσταίνει το παιδί μέσα μας”

Τασούλα Τσιλιμένη “Το φως μιας λαμπάδας ζεσταίνει το παιδί μέσα μας”

Τασούλα Τσιλιμένη “Το φως μιας λαμπάδας ζεσταίνει το παιδί μέσα μας”

Πού θα ταξιδέψουν τα παιδιά με τις «10+1 Πασχαλινές Ιστορίες»;

Κάθε ιστορία τοποθετεί τον αναγνώστη σε χωροχρονικά πλαίσια και συνθήκες που ζει και κινείται ο ήρωας και γενικά οι χαρακτήρες τους. Στο συγκεκριμένο βιβλίο θα βρεθούν σε όμορφες ανθισμένες αυλές, στην εξοχή, αλλά και σε τοπία όπου με χιούμορ σκιαγραφείται το έθιμο του ψησίματος. Θα λάμψουν τα πρόσωπά τους από το φως της Λαμπρής, θα βρεθούν σε δάση και ξέφωτα για να ανακαλύψουν τα κρυμμένα αυγά και να χειροκροτήσουν τους νικητές, θα χωθούν σε χαντάκια για να διαπιστώσουν τη δύναμη της τόλμης, αλλά και σε παραλίες μετρώντας χαλικάκια της αγάπης…Κάθε συγγραφέας χαράσσει διαφορετικά μονοπάτια για να ταξιδέψει με την αφήγηση τους αναγνώστες.

Το Πάσχα μας επικοινωνεί αισθήσεις και μνήμες

Είναι το Πάσχα η γιορτή με το ισχυρότερο αποτύπωμα;  Τί μηνύματα επικοινωνεί στα παιδιά;

Άνοιξη γιορτάζουμε το Πάσχα και όχι τυχαία γιατί είναι ένα πέρασμα από τη νάρκωση της φύσης στο εκρηκτικό ξύπνημά της. Οι εικόνες και οι μυρωδιές της άνοιξης πλέκονται τόσο γοητευτικά με τα έθιμα, που η παιδική ματιά τα σκανάρει με ανεξίτηλα χρώματα και τα κουβαλά μέσα της. Αποτελούν πυλώνες της χαμένης και αενάως αναζητούμενη παιδικότητάς μας. Αισθήσεις θα έλεγα ότι επικοινωνεί στα παιδιά. Αισθήσεις και μνήμες, που ντύνονται σιγά σιγά με το χρώμα της νοσταλγίας. Πάντα ένα αυγό και το φως μια λαμπάδας ζεσταίνει το μέσα του παιδιού που συντηρούμε μέσα μας.

Είναι οι «Σειρήνες» του διαδικτύου ο μοναδικός αντίπαλος του βιβλίου; Τί εμποδίζει τη φιλαναγνωσία να γίνει τρόπος ζωής από μικρή ηλικία;

Σήμερα υπάρχει το διαδίκτυο. Σε αυτό προβάλλουμε τον «μπαμπούλα» του βιβλίου. Έχουμε έναν θύτη, που εμείς οι ενήλικες τον δημιουργήσαμε και τον συντηρούμε μια χαρά. Για να εδραιώσει το παιδί τη σχέση του με το βιβλίο– μια βαθιά σχέση που ακόμη και στην εφηβεία που συνήθως «κάνει νερά» και δοκιμάζεται δεν θα χαθεί  αλλά θα βρεθεί εν υπνώσει- απαιτούνται συλλογικές και ατομικές προσπάθειες. Δομές του κράτους με δημόσιες και σχολικές καλά οργανωμένες βιβλιοθήκες, περίοπτη θέση του βιβλίου στο σπίτι και το κλασικό παράδειγμα της μίμησης. Κρατάμε όλοι ένα βιβλίο στην οικογένεια, έστω το σαββατοκύριακο.

Ποιοι οι στόχοι του Μουσείου Παιδικής & Εφηβικής Λογοτεχνίας στο οποίο θα διατεθεί μέρος των εσόδων της έκδοσης;

Το ΜΠΕΛ έχει σαν βασικό στόχο τη γνωριμία και επαφή των παιδιών με τους δημιουργούς (συγγραφείς και εικονογράφους), αλλά και τα έργα τους. Διαχρονικά μπορεί να διαπιστώσουν την πορεία του βιβλίου ακόμη και τυποεκδοτικά. Εκτός από το αρχειακό υλικό, τα βίντεο με τους δημιουργούς, το φωτογραφικό υλικό, τα προσωπικά αντικείμενα των δημιουργών, προσφέρει πολλά και ποικίλα για όλες τις ηλικίες εκπαιδευτικά προγράμματα και διάφορες δράσεις και εργαστήρια. Μπορεί κανείς να γίνει μέλος του ΜΠΕΛ και να ενημερώνεται για τις δράσεις του, μέσα από την ιστοσελίδα του μουσείου.

“Ποιος φοβάται τη Μούσικατ;” Ένα βιβλίο για τις φοβίες των παιδιών και πώς να τις ξεπεράσουν.

This Post Has One Comment

Αφήστε μια απάντηση